سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

1- فواید اجتماعی :

الف) گشاده روئی :

یکی از آثار بارز و مشخص سحرخیزی گشاده روئی و خوشروئی با اطرافیان می باشد و وقتی انسان سحرخیز باشد از نظر روحی و جسمی در وضعیت طبیعی قرار می گیرد که این موضوع می تواند منشأ خوشرویی و اخلاق خوش با خانواده و اجتماع باشد و بدیهی است چنین فردی می تواند منشأ برکات و آثار مفید در جامعه باشد و از بسیاری مشکلات ناشی از خواب صبح  جلوگیری کند .

 


ب) صبر و حوصله در مقابل مشکلات زندگی :

یکی دیگر از آثار فردی و اجتماعی سحرخیزی ، پیدا نمودن صبر و حوصله در مقابل مشکلات روزمره می باشد . فردی که سحر خیز می باشد از روح سالمتری برخوردار بوده و در نتیجه مقاومت او در برابر مشکلات زندگی نیز بیشترخواهد شد و لذا این آثار بر جامعه نیز نمایان خواهد شد . بنابراین چنین فردی هم برای خود و هم برای جامعه خود مفید واقع خواهد شد .

 

ج) آرامش روحی :

فردی که سحرخیزی را پیشه خود کند ، همیشه از آرامش روحی مناسبی برخوردار خواهد بود بطوریکه چنین فردی همیشه دارای ار آرامش      خاصی بوده و کمتر دچار اضطراب و مشکلات ناشی از خواب صبح       می شود لذا این آرامش روحی وی بر جامعه نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 

د) پیشرفت در کارها :

فردی که سحرخیز باشد وقت بیشتری برای رسیدگی به کارهایش راپیدا خواهد کرد و بر همین اساس در کارهایش نظم و انضباط پیدا خواهد کرد و از نظر روحی هم انبساط خاطر بیشتری خواهد داشت لذا در کارها و برنامه ها و اهداف خود نیز موفق تر خواهد بود و پیشرفت او در کارها موجبات پیشرفت امور اجتماعی را در  جامعه به دنبال خواهد داشت .

 

هـ) کمک به دیگران :

همانطوریکه ذکر شد یک فرد سحرخیز از روزی و رزق بهتر                               و بیشتری برخوردار می باشد لذا به علت وسع مالی در کمک به دیگران نیز موفق تر خواهد بود که این موضوع می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه راحل کند .






تاریخ : دوشنبه 90/6/28 | 9:39 صبح | نویسنده : سروش-و | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • اسکندر