سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داشتن تصاویر رویاپردازانه معصوم ، نه تنها فاقد اشکال است بلکه ،  مشابه  سنگر امنی است ، که هر زمان نیاز به تجدید قوا و استراحت داریم ، بهش پناه میبریم !!  اشکال کار ، جایی است که ، به جای کسب قوا و در امنیت و آرامش قرار گرفتن از دیدن این تصاویر و تصور حضور در آنها ، اونها رو واقعی قلمداد کنیم و در دنیای واقعی منفعل بشیم ، وبه نحوی دست از سعی و تلاش کشیده و از این دنیایی کردن این رویا پردازی ها بر اساس حساب و کتابهای این دنیا منصرف بشیم ، و توهمات و حتی بعضاً رویاهامون نقششون توی زندگیمون مخدوش بشه و حقیقت و واقعیت و فضای مجازی با هم اختلاط پیدا کنه و مخلوط بشه و مهمتر از همه اینکه یادمون بره که لیس للانسان الا ما سعی .



علاوه بر این تجدید قوا ، رویا پردازی به ما کمک میکنه حس کنیم ،  چیزی فراتر از آنچه اکنون داریم ، موجود هست !! و می توان فراتر از  مرز های فعلی  رفت و به حضور در جایگاه فعلیمون اکتفا نکرده و دچار ضعف و لختی و تنبلی و سکون و بقا نشیم ، و همواره پویایی و حرکت و سعی و تلاش فیزیکی و متافیزیکی و مادی و معنوی خودمون رو که ،  ریشه در حقیقت وجودی ،  در تعریف بی زمانی اون داره ، حفظ کنیم و همیشه به اون وفادار بمونیم






تاریخ : جمعه 89/12/27 | 2:37 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()


پنج تا داداش پولاشونو رو هم میذارند تاکسی می خرند بعد از چند وقت ورشکست می شند اگه گفتی چرا ؟ آخه پنج تایی با هم می رفتن مسافرکشی.



ب جخ تا به جخیم؟


سه نفر دیر به قطار میرسن ، دنبالش میدون ، دو تاشون سوار میشن ، سومی نمی رسه ، شروع میکنه به خندیدن . میگن چرا میخندی ؟ میگه : آخه اونا واسه بدرقم اومده بودن



غضنفر با ماشینش تو برفا گیر می کنه زنجیر نداشته سینه می زنه!


یه روز غضنفر رو به جرم دزدی می برن دادگاه قاضی میگه خجالت بکش این دفعه چهارمته که میای دادگاه. غضنفر به قاضی میگه تو خجالت بکش که هر روز اینجایی !

 






تاریخ : جمعه 89/12/27 | 1:31 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()


با شیطنتی درخت را پیر کشید
یک کوچه بن بست به تصویر کشید
نوروز ، میان بوم نقاشی خود
تقویم دل مرا پر از تیر کشید

?






تاریخ : یکشنبه 89/12/22 | 1:20 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

 

سایه قد تو بر قالبم ای عیسی دم
عکس روحیست که بر عظم رمیم افتادست

  

نوروز1390برعموم هموطنان مبارک






تاریخ : جمعه 89/12/20 | 4:11 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

خداوندا چیزی هست که در واژه نامه ام عشق معنی می شود

انگار تنها با این واژه در افق زمان جای می شوم و جان می گیرم

گاهی که تو را می خوانم عشق می شوم، الهی می شوم ،ایمان می شوم

ونیکوکار،با تو خسران وزیان از زمان و زمانه ام دور می شود

خداوند من زمان را و زمان مرا، بر آنچه حق من و او، ازهم و برهم است

می خوانیم ومن وزمان برهم صادق و صبوریم.

خداوندا با آنکه برای همگی مان سفری خوش آرزو کرده ای

چرا بعضی ازما سفر به سلامت می بریم و بازگشتمان شادمان است

و بعضی مان اندوه و غم و گریه حاصل سفر ناخوش مان می شود و

هیچ از خنده نصیب لب ها مان نیست ؟!

می دانم خداوندا ، می دانم پروردگارا، می دانم که شادمانی و خنده ام

لبخند جاودان خداوندی ات را می گیرد و خوبتر می دانم که غم وگریه ام

را دوست نداری و نمی پسندی






تاریخ : چهارشنبه 89/12/18 | 9:47 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

در واقع یک برنامه‌ی کاربردی است که بر روی صفحه‌ی Desktop کامپیوتر شما قرار می‌گیرد. و شما برای هر بار استفاده از این برنامه نیاز به وصل شدن به اینترنت دارید.
هر زمان که شما گوگل ارت را باز کنید این برنامه بطور اتوماتیک به سرورهای گوگل متصل می‌شود و از آن پس شما به حدود یک تریلیون بایت اطلاعات جغرافیایی، سیاسی و اجتماعی دسترسی خواهید داشت به عنوان مثال شما می‌توانید نمایی از یک شهر را با تمام خصوصیات و لایه های اطلاعاتی آن از جمله اطلاعاتی راجع به جمعیت، اطلاعات مکانی، آمارهای متعدد در زمینه‌های گوناگون و حتی آمار جرائم آن منطقه را در دسترس داشته باشید

 

این لایه‌ها و تمام تکمه‌های راهنمای نقشه شامل زوم یا همان حرکت جلو و عقب عدسی بر روی نقشه ،کج کردن و یا دَوران نقشه، همگی در قاب گوگل ارت جاسازی شده است.در حال حاضر نسخه‌ی عمومی نرم افزار گوگل ارت بدون هیچ‌گونه درج تبلیغات به شکل رایگان عرضه شده است است. البته این وضیت می‌تواند در آینده  تغییر کند یعنی احتمال دارد کمپانی گوگل تصمیم بگیرد نسخه‌ی رایگان نرم افزار گوگل ارت را هم به فروش برساند.

 






تاریخ : شنبه 89/12/14 | 5:36 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

در قدم اول بدانیم که در مورد یک موضوع و مسأله‌ی به خصوص صحبت می‌کنیم. یعنی محدوده مشکل یا مسأله خود را تعریف کنیم. چرا که اگر موضوع و محدوده مشخص باشد ما به بحث‌های بی‌خود نمی‌پردازیم و مسأله‌ی اصلی را بررسی می‌کنیم و عمیق‌تر و با محتواتر صحبت می‌کنیم. و شخص مقابل ما را راحت‌تر می‌پذیرد. همانطور که گفتیم در مورد انتقاد، دور احساسات را خط بکشید. چرا که احساسات مانع از تعقل می‌شود و اگر احساسی برخورد کنیم طرف مقابل زیاد ما را جدی نمی‌گیرد و اگر احساسات طرف مقابل را نشانه بگیریم، باز ارتباط دچار مشکل می‌شود.
ـ و بعد یادمان باشد واکنش دفاعی نداشته باشیم. چه در زمانی که نقد می‌شویم چه زمانی که انتقاد می‌کنیم اگر طرف مقابل بتواند ما را منفعل کند، مدیریت بحث را از ما می‌گیرد. خیلی عاقلانه برخورد کنیم. یادمان باشد اجازه‌ی توهین به کسی ندهیم بلکه یادآوری کنید که در فضای توهین، امکان بحث منطقی نیست.
ـ در گام بعد ما باید کمی روانشناسی بدانیم و بدانیم طرف مقابل چه شخصیتی دارد، گفتار، رفتار و کردارش چگونه است و همه‌ی خصوصیات و شخصیت او را زیر سؤال نبریم.
ـ یک توصیه‌ای که همه‌ی کارشناسان در زمینه‌ی نحوه انتقاد می‌کنند این است که: به طرف مقابل هنگام انتقاد برچسب نزنیم، مثلاً تو کینه‌ای هستی، تو دیکتاتوری، عقده‌ای هستی و ... این برچسب‌ها مانند ماسکی می‌شود که ما دیگر نمی‌توانیم با واقعیات ارتباط برقرار کنیم.
ـ اگر می‌خواهیم انتقاد کنیم اول به خودمان نگاه کنیم آیا ما خودمان دچار هستیم یا نه؟ به عبارتی از انتقاد در موضوعاتی که به خودمان نیز وارد هست، پرهیز کنیم.
ـ وقتی می‌خواهیم انتقاد کنیم. قبل از انتقاد ببینیم ما پیشنهادی برای بهبود داریم؟ برای مشکل، یک راه‌حل هم داشته باشیم.
ـ وقتی عصبانی هستیم و شخص مقابل هم عصبانی است بهتر است از انتقاد صرفنظر کنیم.
ـ کسی که اعتماد به نفس پایین دارد، تحمل کمتری دارد. اینجا خیلی کمرنگ انتقاد کنید و بهتر است قبل از انتقاد راه‌حل بدهید. مثلاً اگر می‌خواهید بگویید در جمع مسائل مالی ضعیف هستید؟ بگویید بهتر است برای جمع مسائل مالی از ماشین حساب استفاده کنید. دقیق‌تر است.
ـ وقتی می‌خواهید انتقاد کنید نیاز به ارتباط دارید. باید بدانید با هر گروه سنی چگونه ارتباط برقرار می‌کنید.
ـ بعضی افراد قبل از بحث موضع خود را تثبیت کرده‌اند. این افراد زیاد اهل انتقادپذیری نیستند و اصلاً هم دلشان نمی‌خواهد انتقاد بشوند. در مورد این افراد شما وقت خود را تلف می‌کنید.
ـ ما همیشه بخشی از حقیقت را نمی‌دانیم. پس بهتر است آن حقیقت را بیابیم شاید روند بحث ما را عوض کرد.
ـ اگر فکر می‌کنیم هدف ما از انتقاد هدایت است، واکنش‌های دفاعی مانع انتقادپذیری ما می‌شود و ارتباط ما فقط بحث بی‌مورد است.
ـ اگر قرار است در انتقاد خودی نشان دهیم و طرف مقابل را حقیر کنیم بهتر است اصلاً انتقاد نکنیم چرا که دیگر عنوان انتقاد به آن اطلاق نمی‌شود. از نظر اخلاقی نیز درست نیست. اگر از در انتقاد وارد می‌شویم اول دوستی و برادری خود را ثابت کنیم و بعد وارد بحث شویم.






تاریخ : دوشنبه 89/12/2 | 7:16 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • اسکندر