سفارش تبلیغ
صبا ویژن






تاریخ : یکشنبه 91/3/28 | 7:51 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

ویتامین های ب و فولیک اسید می توانند علائم تضعیف حافظه را در سالمندان کاهش داده و از آن ها در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند ... مکمل هایی که حاوی این ویتامین ها هستند می توانند تا 70 درصد از کاهش توان حافظه در برخی از سالمندان پیشگیری کرده و روند تحلیل رفتن حافظه را کندتر کنند ... این ویتامین ها همچنین سرعت کوچک شدن و تحلیل رفتن مغز را در برخی از بیماران که مبتلا به فراموشی نسبی هستند، کاهش می دهد و در نتیجه از بروز آلزایمر جلوگیری می کند ... بنابر گزارش روزنامه تلگراف، متخصصان دانشگاه آکسفورد با آزمایش بر روی این ویتامین به نتایج مفیدی در جلوگیری از کاهش توان ذهنی دست یافته اند ... براساس این گزارش، ویتامین های گروه ب به طور کلی در چرخه متابولیسم سلولی نقش دارند لذا موجب افزایش متابولیسم بدن شده و رشد و تقسیم سلول ها را افزایش می دهند ... این ویتامین ها در عملکرد درست دستگاه ایمنی و عصبی نقش دارند و برای سلامت پوست و ماهیچه ها نیز ضروری هستند ... ویتامین های گروه ب باعث کاهش ا سترس و افسردگی و در نهایت سلامتی پوست و اعصاب می شوند ... همچنین آزمایشات نشان داده شده است افرادی که ویتامین ب زیادی در خون خود دارند حتی اگر سیگاری هم باشند با خطر کمتری در ابتلا به سرطان ریه مواجه هستند ... از جمله مکمل های حاوی ویتامین های ب می توان ب کمپلکس را نام برد که در سلامت ذهنی نقش اساسی دارد 






تاریخ : جمعه 91/3/19 | 8:55 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

شعر روز پدر

 

 

« خیال پدر»

شب بودوماه واختر و شمع ومن وخیال       خواب از سرم به نغمه مرغی پریده بود
در گوشه اتاق فرو رفته در سکوت            رویای عمر رفته مرا پیش دیده بود

 

****شعر روز پدر****

درعالم خیال به چشم آمدم پدر               کز رنج چون کمان قد سروش خمیده بود
موی سیاه او شده بود اندکی سپید               گویی سپیده از افق شب دمیده بود


****شعر روز پدر****

 

یاد آمدم که در دل شبها هزار بار            دست نوازشم به سر و رو کشیده بود
از خود برون شدم به تماشای روی او        کی لذت وصال بدین حد رسیده بود

 

 

چون محو شد خیال پدر از نظر مرا 

اشکی به روی گونه زردم چکیده بود

 

شاعر:سهراب سپهری






تاریخ : دوشنبه 91/3/15 | 10:40 صبح | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

بسم تعالی

اناالله واناالیه راجعون

وبلاگ درمسیرباران بدینوسیله بیست وسومین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) راخدمتتان تسلیت عرض نموده وامیدواریم که درهرکجاوهرجاکه هستید درزیرسایه تعالیم قرآن کریم ، ائمه معضوم ، حضرت امام خمینی (ره) وحضرت امام خامنه ای (مدظه) موفق وموید باشید وبتوانید به میهن اسلامی وعزیزمان جمهوری اسلامی ایران افتخارات زیادی بیافرینید. تااین که روح بلند مرتبه وعالی  امام شهداوشهدای گرامی اسلام وهشت سال دفاع مقدس. راشادنمایید. (برای شادی روح امام شهدا،شهداصلوات)

والسلام علیکم ورحمت ا... برکاته






تاریخ : شنبه 91/3/13 | 11:7 صبح | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

اللهم صل و سلم و زد و بارک علی السید المطهر و الامام المظفر و الشجاع الغضنفر , ابی شبیر و شبر , قاسم طوبی و سقر الانزع البطین,الاشجع المتین,الشرف المکین,العالم المبین,الناصر المعین , ولی الدین , الوالی الولی , السید الرضی , الامام الوصی,الحاکم بالنص الجلی , المخلص الصفی,مولی الموحّدین، کهف الزاهدین، ملجأ العابدین، تاج العارفین، امیر‌المؤمنین،الدفون بالغری لیث بنی غالب,مظهر العجائب, مُظهر الغرائب، مفرّق الکتائب،الشهاب الثاقب,الهزبر السالب و نقطه دائرة المطالب , اسد الله الغالب , غالب کل غالب و مطلوب کل طالب , صاحب المفاخر و المناقب , امام المشارق و المغارب , مولانا و مولی الکونین و الثقلین . الامام بالحق ابا الحسنین صلوات الله و سلامه علیه و روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء.الصلوة و السلام علیک و علی آلک یا ابا الحسنین , یا امیر الموءمنین , علی بن ابی طالب , یا اخ الرسول , یا زوج البتول , یا ابا السبطین , یا حجة الله علی خلقه , یا سیدنا و مولانا , انا توجهنا و استشفعنا و توسلنا بک الی الله و قدمناک بین یدی حاجاتنا فی الدنیا و الآخره , یا وجیها عند الله اشفع لنا عند الله.






تاریخ : شنبه 91/3/13 | 10:53 صبح | نویسنده : سروش-و | نظرات ()






تاریخ : شنبه 91/3/6 | 7:18 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

ساعت 2 بعد از ظهر روز سوم خرداد 1361 پس از 24 روز رزم بی‌امان، خرمشهر به طور کامل از اشغال نظامیان عراق خارج شد و عملیات پیروزمند بیت‌المقدس که در دهم اردیبهشت این سال آغاز شده بود، با این آزادسازی به پایان رسید.
شهر خرمشهر در چهارم آبان 1359 در پی 35 روز پایداری و جانفشانی به اشغال نظامیان عراقی درآمد و به مدت 578 روز (19 ماه) در تصرف بعثی‌ها باقی ماند.
پس از آزادسازی شهر، پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی برفراز مسجد نیمه ویران «جامع خرمشهر» و پل تخریب شده این شهر به اهتزاز درآمد و رزمندگان اسلام در اولین عکس‌العمل نماز شکر را در مسجد جامع خرمشهر اقامه کردند.
سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان یک روز ملی در کشور شناخته شده است. زیرا از این مقطع به بعد، جنگ در جبهه نیروهای نظامی ایران از حالت دفاعی خارج شد و به صورت تهاجمی درآمد و آغازی بر پیروزیهای پیاپی بعدی گردید. به همین دلیل بود که از فردای آزادسازی شهر خرمشهر هیأتهای صلح بین‌المللی مأموریت خود را برای متوقف کردن جنگ آغاز کردند و صدور قطعنامه‌های بازدارنده سازمان ملل آغاز شد.
آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی، از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود. امام خمینی(ره) در این رابطه تصریح داشتند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» به هر حال ملت ایران از این میدان، پیروزمندانه خارج شد.






تاریخ : دوشنبه 91/3/1 | 7:31 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

مصرف برخی خوراکی‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای بر شفافیت پوست دارد که در اینجا به آن‌ها پرداخته‌ایم.

برخی از خوراکی‌های مفید برای پوست عبارتند از:

تخمه کدو:

شکلات موجب ایجاد آکنه بر روی پوست نخواهد شد ولی کمبود روی موجب ایجاد این امر خواهد شد. تخمه‌های کدو اسنک‌های خوشمزه‌ای هستند و یکی از در دسترس‌تریت مواد غذایی هستند که سرشار از روی هستند.

تخمه کدو

شاهی:

شاهی بیش از هر سبزی دیگری حاوی سولفور بوده و برای دوباره‌سازی سلول‌های سالم وجود این ترکیب، لازم است.

شاهی

سیر:

سیر، آنتی‌بیوتیک طبیعی بوده و از آن جا که حاوی گوگرد فراوان بوده برای تمیزی و شفافیت پوست بسیار موثر است. اگر بوی سیر شما را آزار می‌دهد می‌توانید پس از خوردن سیر مقداری جعفری بخورید همچنین می‌توانید کپسول‌های بدون بوی سیر را از داروخانه‌ها تهیه کرده و میل کنید.

سیر

انبه:

این میوه فوق‌العاده، سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان بوده و برای پوست خواص بسیار دارد و حتی تحقیقات ثابت کرده این ماده غذایی ضد سرطان پوست نیز است.

انبه

کرفس:

استفاده از کرفس را تنها در رژیم‌های غذایی محدود نکنید. این ماده غذایی سرشار از پتاسیم بوده و بدن شما را مرطوب نگه می‌دارد.

کرفس

آووکادو:

این ماده غذایی سبز، حاوی امگا6 فراوان بوده و سرشار از ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌ است که باعث شفافیت پوست می‌شود و نیز دارای ویتامین 6 فراوانی است که باعث افزایش انرژی و رفع خستگی‌های شدید و مزمن می‌شود.

آووکادو

زیتون:زیتون‌ به علت داشتن خواص ضد پیری از ایجاد چین و چروک‌ها در پوست پیشگیری می‌کند. این ماده غذایی را می‌توانید به طور مستقیم بر روی پوست و یا به صورت خوراکی مصرف کنید.






تاریخ : دوشنبه 91/3/1 | 11:1 صبح | نویسنده : سروش-و | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • اسکندر