سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کودک در سال های اولیه زندگی بیش از هر چیز به جلب نظر والدین و محبت آنان نیاز دارد. وقتی بزرگ تر شد به آفرین گفتن، شکلات و شیرینی و اسباب بازی یا میهمانی رفتن، و شنیدن داستان بیشتر علاقه دارد. در مرحله بعد به در حضور جمع معرفی شدن، بیشتر علاقه پیدا می کند. در مراحلی به لباس نو و کیف و کفش علاقه مند می شود. تشویق همیشه باید بجا باشد.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر کودکی عمل قابل توجهی انجام داد بهتر است او را تشویق کنیم چرا که کودک تلاش می کند تا آن کار را دوباره تکرار کند. تشویق کودک موجب رغبت و دلگرمی و نشاط و تحرکش می شود و او را به جدیت وادار می کند.
باید توجه داشت که تشویق به سن و درک کودک و نوع عمل او بستگی دارد. تشویق انواع مختلفی دارد. گاه به صورت دلجویی است، گاه عبارتی محبت آمیز. برخی اوقات یک نگاه توأم با لبخند و نشاط، زمانی وعده تعریف یک قصه، و گاهی دادن بسته ای کوچک مداد رنگی. اولیا و مربیان باید با توجه به سن و سطح درک بچه و اوضاع و شرایط خاص زندگی و ارزش و اهمیت کار او، نوع تشویق و میزان آن را انتخاب کنند. تشویق برخلاف تنبیه که از عوامل بازدارنده است، عاملی ترغیب کننده است که به انسان نیرو می دهد. شخصی که تشویق می شود از کار و زحمت خود احساس رضایت می کند و همین رضایت خاطر است که جلو خستگی و بی میلی او را می گیرد. تحسین کودک موجب می شود که اعتماد به نفس در وجودش پدید آید، استعدادهای نهفته اش شکوفا شوند و قوای درونی اش به فعالیت برسد.
تشویق، شخصیت فرد را احیا می کند، او را از یأس و بدبینی نجات می دهد و به زندگی دلگرم می کند و گاهی یک تحسین ساده، مسیر زندگی فرد را دگرگون می سازد. وقتی کودک تحسین شود، احساس ارزشمندی می کند. تشویق پاسخی است به نیاز طبیعی و روانی کودک.
وقتی کودک را تشویق می کنیم فرصتی فراهم می شود تا کودک به توانایی، ظرفیت و ارزشمندی های خود پی ببرد و در نتیجه تصویر مثبت و ارزنده ای از خود در ذهنش ایجاد شود که بعدها شکل دهنده حرمت نفس او خواهد بود. اما مسأله مهم در تشویق کودک آن است که کودک همیشه بجا تشویق شود. تشویق بدون دقت ممکن است به صورت رشوه درآید و اعمال کودک به پاداش وابسته شود و پر توقع و طلبکار پرورش یابد و در همه جا انتظار پاداش عملی یا معنوی داشته باشد، از همه کس طلبکار شود ولی خودش احساس مسئولیت نکند. گاهی حتی در برابر انجام وظایف قانونی یا اجتماعی یا شرعی خود نیز توقع پاداش خواهد داشت. تشویق و تحسین بیش از حد، کودک را به غرور و خودبینی مبتلا می کند و در درازمدت مانع پیشرفت کودک می شود.
علت تشویق باید مشخص باشد تا کودک بفهمد که برای چه تشویق شده است.






تاریخ : پنج شنبه 90/10/29 | 8:31 صبح | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

 

"برای جوان 24 ساله دعا می کنی یا التماس کنم "
تا چشم باز کردیم 
رفته بود ...
چهل روز رفته است 
چقدر لبخندش را 
در این روزهای دلگیر دوست داریم 
هزاران آرزو داریم تا بگوئیم 
و او نیز بگوید .. آمین .. 
مثل این آرزو که با بغض گلو همراه است
مهدی جان ما را تنها مگذار ؟!
اما او همچنان رفته است 
رفتنش آرزوهایمان را بر باد داد 
اما چه کسی می داند ؟ 
شاید ما نیز با او رفته ایم !






تاریخ : یکشنبه 90/10/25 | 5:30 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

گرافیک و شکل ظاهری وبلاگ کارکردهای بسیاری همچون جذب مخاطب بیشتر، تمایز یک وبلاگ از سایر وبلاگ ها، ارسال پیام های تصویری برای مخاطب و ... دارد.

علاوه بر استفاده از قالب های استاندارد پرشین بلاگ که در بخش "انتخاب قالب جدید" برای شما میسر است، می توانید از سایر قالب هایی که در سایت های مختلف وجود دارد استفاده نمائید.

برای این کار، پس از مراجعه به سایت مربوطه، کد قالب را کپی کرده، به "ویرایش کد قالب" بروید و کد موجود را پاک کنید و کد جدید را جایگزین نمائید. البته پیش از ذخیره سازی از حالت پیش نمایش برای اطمینان از درستی عملکرد قالب استفاده نمائید.

پرشین وبلاگ : در این سایت در چهار دسته بندی، قالب های وبلاگ پرشین بلاگ عرضه شده اند.

پرشین تم : در این سایت هم 20 قالب زیبای وبلاگ وجود دارد.

سایت قالب وبلاگ :در این سایت قالب های بسیار متنوعی برای وبلاگ های گوناگون وجود دارد.

سایت تک تمپ : در بخشی از این سایت نیز در حدود 50 قالب وبلاگ مختلف وجود دارد.

بلاگ اسکین : این سایت نیز در پنج دسته مختلف، قالب های وبلاگ زیبایی به شما ارائه می دهد.

قالب های وبلاگ : در این سایت نیز 5 قالب وبلاگ برای سایت های پرشین بلاگ و بلاگفا وجود دارد.

قالب های وبلاگ پرشین بلاگ : در این وبلاگ نیز قالب های متنوعی برای پرشین بلاگ وجود دارد.

قالب های پرشین بلاگ : این سایت نیز مجموعه ای از قالب های قبلی را در خود گنجانده است.

قالب های نایت اسکین : در این سایت نیز مجموعه قالب هایی برای پرشین بلاگ، بلاگفا و بلاگ اسکای وجود دارد.

وبلاگ + وبلاگ : در این دو وبلاگ نیز چند قالب سایت پرشین بلاگ وجود دارد.

قالب ساز آنلاین : در این سایت نیز می توانید قالب وبلاگ خود را بر اساس سلیقه تان طراحی نمائید.

مترجم و مبدل قالب : با استفاده از این مترجم می توانید کد قالب قدیم پرشین بلاگ را به کد جدید تبدیل نمائید، همچنین کد قالب پرشین بلاگ را به بلاگفا و بالعکس تبدیل کنید.






تاریخ : جمعه 90/10/23 | 2:2 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

به زیر تابش طلایی گون مهتاب
تو همچون آسمانی بی ابر،
پاکی
و همچون ابر اندهناک و
نسیم باد صبحگاهی.
و رخسارت به مانند رود است






تاریخ : سه شنبه 90/10/20 | 10:3 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

وایمکس سیستم ارتباطی و دیجیتالی بی سیم می باشد. همچنین به عنوان پروتکل 802.16  ( توسط IEEE ) شناخته شده است که جایگزینی برای شبکه های بی سیم نواحی شهری تعیین شده است. WiMAX می تواند دستیابی بی سیم پهن باند فراهم سازد ( BWA ) که تا 30 مایل ( 50 کیلومتر ) برای ایستگاه های ثابت و 3 تا 10 مایل ( 5 تا 15 کیلومتر ) برای ایستگاه های سیار را پوشش می دهد. برعکس، استاندارد های شبکه های بی سیم محلی برای سیستم Wi-Fi در پروتکل 802.11 در اکثر حالت ها به تنها 100 تا 300 فوت ( 30 تا 100 متر ) محدود شده است.

 

با WiMAX، سرعت داده ها در شبکه هایی مانند Wi-Fi به سادگی پشتیبانی می شود. اما موضوع تداخل امواج کاهش می یابد. WiMAX بر روی هر دو فرکانس های مجاز و غیر مجاز قابل اجراست که بدین وسیله محیطی تحت کنترل فراهم ساخته و الگوی اقتصادی قابل رشدی را برای امواج قابل حمل بی سیم ایجاد می سازد.

 

WiMAX می تواند برای شبکه های بی سیم دقیقا به طور مشابه ای با پروتکل های رایج Wi-Fi مورد استفاده قرار گیرد. WiMAX نسل دوم پروتکلی است که استفاده موثرتری از پهنای باند و جلوگیری از تداخل امواج را امکان پذیر ساخته و امکان سرعت های داده ی بالاتری بر روی مسافت های طولانی تر ممکن می سازد.

 

استاندارد 802.16 از IEEE ویژگی های تکنیکی از پروتکل های ارتباطی را تعیین می سازد. گروه orum در WiMAX وسیله ای برای تست تجهیزات تولید کنندگان برای سازگاری بیشتر پیشنهاد می کند که همان طور که برای یک گروه صنعتی چنین محیطی را فراهم می سازد که مختص پرورش تجاری سازی و توسعه ی تکنولوژی می باشد.

 

WiMAX می تواند یک نقطه مرکزی را برای مشتریان فراهم سازد. علاوه بر آنکه چنین امکاناتی برای فراهم کنندگان خدمات، تولید کنندگان، تحلیل گران و محققانی که به تکنولوژی WiMAX، خدمات و محصولات آن علاقه مندند نیز امکان پذیر است. به زودی، WiMAX اصطلاحی به خوبی شناخته شده ای برای توصیف دستیابی اینترنت بی سیم در سرتاسر دنیا خواهد شد.

 






تاریخ : دوشنبه 90/10/19 | 9:31 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

چای سبز فواید زیادی دارد . چای سبز پیشگیری کننده از حمله قلبی و سرطان شناخته شده است و یک تونیک ( تقویت کننده ) بسیار مفید است. این چای دارای خاصیت ضد چربی (از هر نوع آن )و مقوی اعصاب بوده و قدری نیز خاصیت تب بری دارد.چای سبز باعث تقویت معده شده و ضمن دفع سموم بدن، نفخ معده را نیز برطرف می کند . چای سبز باعث تقویت حافظه شده و برای افراد افسرده یک داروی ضد افسردگی است. زیرا نوشیدن چای سبز باعث نشاط و سرزندگی می شود

بیشترین بهره برای زنان
در پی یک مطالعه فواید چای سبز ظاهرا برای زنان بیشتر بود.
زنانی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشیدند - در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر مصرف می کردند - کمتر با خطر مرگ در اثر بیماری قلبی روبرو بودند.
اما در این مطالعه رابطه ای میان مصرف چای سیاه و کاهش خطر مرگ در اثر بیماری قلبی نیافت

خواص کلی :

کاهش وزن
: پلی فنولهای چای سبز فعالیت آمیلاز بزاق(آنزیم تجزیه کننده قندها) را مهار می‌کند. جالب است بدانید که چای بدون داشتن عوارض خطرناک داروهای کاهنده وزن میتواند موجب کاهش وزن، اندازه دور کمر و تری گلیسرید خون مبتلایان به چاقی شود

پوسیدگی دندان:
عصاره برگ چای سبز دارای اثرات ضد میکروبی است و از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.


حفاظت از قلب
دانشمندان ماده ای شیمیایی را در چای سبز شناسایی کردند که در حفاظت از قلب در برابر آسیب های مختلف موثر است.
کارشناسان...متوجه شده اند. که چای سبز می تواند مرگ سلول ها را پس از حمله قلبی یا سکته کاهش دهد. این دانشمندان اعلام کردند: ماده شیمیایی موجود در چای سبز مانع از فعالیت پروتئینی به نام "استات یک" می شود که پس از رویدادهای استرس آمیز نظیر حمله قلبی یا سکته در درون سلول فعال می گردد.
چای سبز" همچنین روند بهبود سلول های قلبی را سرعت می بخشد و موجب کاهش صدمه به آن می شود. از طرفی یکی از عوامل اصلی امراض و حمله های قلبی، وجود کلسترول بالا در خون انسان است.
چای سبز علاوه بر داشتن ویتامین های A و C (آنتی اکسیدان های قوی)، باعث کاهش کلسترول در خون نیز می گردد که این موضوع خطر احتمال حمله قلبی و امراضی از این قبیل را پایین می آورد.

کاهش تری گلیسیرید
مواد موجود در چای سبز، فعالیت آنزیمی.در لوزالمعده مهار می کند، در نتیجه، شکستن چربی با سرعت بسیار کمی صورت می گیرد و چربی خون با سرعت کمی بالا می رود.
با توجه به این که افزایش تری گلیسیرید خون بعد از مصرف هر وعده غذایی یک عامل خطر در بروز بیماری قلبی است ، مصرف چای سبز در بین وعده های غذایی روشی مناسب جهت کاهش تری گلیسیرید خون است.






تاریخ : دوشنبه 90/10/12 | 6:56 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

نمیدانم زندگی چیست؟؟

اگر زندگی شکستن سکوت است سالهاست که

 من سکوت را شکسته ام0 اگر زندگی خروش جویبار است سالهاست

 که من در چشمه ی جوشان زندگی جوشیده ام اما این نکته را

فراموش نمی کنم که زندگی بی وفاست زندگی به من آموخت که

چگونه اشک بریزم اما اشکانم به من نیاموخت که چگونه زندگی کنم






تاریخ : پنج شنبه 90/10/8 | 3:8 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()

دانلود مداحی حاج محمود کریمی

دانلود






تاریخ : پنج شنبه 90/9/10 | 12:48 عصر | نویسنده : سروش-و | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • اسکندر